Over commissies

Een commissie is een groep gevormd uit leden van de studievereniging. Verschillende commissies organiseren verschillende activiteiten of evenementen. Meestal vergader je één keer per week met je commissie, maar daarnaast komen commissie leden ook samen om leuke dingen te doen en om natuurlijk samen hun eigen (en andermans) activiteiten bij te wonen! Het is een leuke manier om mensen van je vereniging te leren kennen en extra ervaringen op te doen buiten je opleiding die misschien van pas komen op je CV. Dus lijkt het jou erg leuk om met een groep medestudenten een jaar een commissie te vullen of wil je graag wat meer informatie over de commissies? Neem dan contact op met onze Commissaris Intern, Femke Hendriksen (06-57455987). Hieronder staan de commissies die Vedi op dit moment heeft:

Activiteiten Commissie (AkCie)

De AkCie organiseert activiteiten en borrels. Vedi heeft vier keer per jaar een borrel en daarnaast vele activiteiten. Denk hierbij aan een schaatsen, lasergamen, escape room, bowlen, jeu de boules met bier en bitterballen en nog veel meer.

Food Commissie (FoodCie)

De FoodCie organiseert jaarlijks verschillende voedingsgerelateerde activiteiten. Denk hierbij aan een high friet, kookworkshop, bierproeverij of een BBQ in het Noorderplantsoen.

Social-media Commissie (SocialCie)

De SocialCie zorgt ervoor dat er iedere paar weken een leuke blog op de website verschijnt en is verantwoordelijk voor verschillende Instagram posts. Deze kunnen gaan over verschillende voedings- en studiegerelateerde onderwerpen. Creativiteit en veel vrijheid in het vormgeven van de posts en blogs staat bij deze commissie centraal.

Gala Commissie (GalaCie)

Ieder jaar wordt er een gala georganiseerd in samenwerking met studievereniging Scopus en studievereniging Cura. Als lid van de GalaCie help je met de organisatie hiervan. Deze commissie bestaat alleen in de maanden voorafgaand van het gala. Dat betekent dat deze commissie niet het hele studiejaar actief is.

Introductie Commissie (IntroCie)

De IntroCie verzorgt elk jaar het introductiekamp voor alle nieuwe eerstejaars studenten aan onze opleiding Voeding en Diëtetiek. Deze commissie regelt de activiteiten, eten en het themafeest wat op het kamp voorbij komt.

Reis Commissie (ReisCie)

De ReisCie organiseert elk jaar een reis naar het buitenland voor studenten van de opleiding. Tijdens deze reis vinden verschillende studie gerelateerde en andere leuke activiteiten plaats. De reis heeft elk jaar een nieuwe bestemming en vind rond mei plaats.

Studie Commissie (StudieCie)

De StudieCie organiseert jaarlijks verschillende studie gerelateerde activiteiten. Denk hierbij aan kroegcolleges, rondleidingen en andere informatieve activiteiten die relevant kunnen zijn voor de opleiding of het toekomstige werkveld.

Symposium Commissie (SympoCie)

De SympoCie organiseert het jaarlijkse symposium van de opleiding Voeding en Diëtetiek. De commissie organiseert een hele dag waar sprekers komen en waar een informatiemarkt aanwezig is. Elk jaar staat het symposium in het teken van een nieuw onderwerp, wat naar eigen inzicht gekozen mag worden. Door deel uit te maken van deze commissie leer je hoe je een groot evenement moet neerzetten en wat daarbij komt kijken.

Kas Commissie (KasCo)

De KasCo houdt namens de leden toezicht op de financiële stand van zaken van de vereniging en heeft ten alle tijden recht op inzage van de kas. Deze commissie wordt aangesteld tijdens de Algemene Ledenvergadering en dient uit minimaal twee personen te bestaan. Ze leggen verantwoording af tijdens de Algemene Ledenvergadering en heeft de plicht om minimaal twee keer per jaar de kas te controleren.

Onze sponsoren